sobota, 28 lutego 2015

Placuszki jaglane

 Od wczoraj miałam ochotę na coś naleśnikowego, ale niestety moja patelnia do naleśników po wieloletnim użytkowaniu w zeszłym tygodniu trafiła na patelniowy cmentarz, więc zrobienie pysznych, delikatnych naleśników na dzisiejsze śniadanie nie było możliwe:( Na szczęście przypomniałam sobie o jednym z moich ulubionych przepisów na placki. Masło orzechowe zrobiłam w czwartek, więc szybko mogłam przystąpić do masowej produkcji placków jaglanych z sosem czekoladowym, które idealnie łączą się z towarzystwem pysznej czarnej kawy :)




Placuszki jaglane

składniki:
1 szklanki mleka roślinnego
1/2 szklanki mąki 
1 szklanka kaszy jaglanej 
szczypta soli
szczypta do dwóch sody
3-5 łyżek cukru trzcinowego
kilka kropli olejku waniliowego
olej roślinny do smażenia
ewentualnie słodkie dodatki (np. masło orzechowe, domowy sos czekoladowy, migdały)

przygotowanie:
1. Kaszę jaglaną mielimy bardzo dokładnie w młynku do kawy. 
2. Do miski wrzucamy zmieloną kaszę, mąkę, sodę, sól, cukier (5 łyżek to porcja dla porannych łasuchów, ja dodałam dziś 3 łyżki ponieważ sos czekoladowy był baardzo słodki c:). Powoli dodajemy mleko i olejek waniliowy mieszając aż składniki się połączą i uzyskamy gęste ciasto. 
3. Rozgrzewamy patelnie i smażymy z obu stron na odrobinie oleju roślinnego.
4. Podajemy z pysznymi dodatkami i śniadanie mistrzów gotowe :)


3 komentarze:

Printfriendly