środa, 25 lutego 2015

Krem z pieczonej cukinii

Nigdy nie przepadałam za wodnistymi zupami (oprócz pysznych chińskich zup które są chyba jedynymi rzadkimi zupami które ubóstwiam!!) więc zawsze ze wszystkiego próbowałam stworzyć jedyny w swoim rodzaju krem.. z kalarepy, suszonych i świeżych pomidorów, brokuła, szpinaku.. A ostatnio do moich ulubionych kremów dołączył krem z cukinii. Wiele razy modyfikowałam ten przepis, zawsze czegoś mi brakowało. Ten jest wyrazisty w smaku z dodatkiem mojego ulubionego curry i limonki.


Krem z pieczonej cukinii 
składniki:
2 cukinie
1 i pół limonki
3-5 ząbków czosnku
2-4 mniejsze szczypiorki
pól średniej cebuli
szczypta soli i białego pieprzu
curry
papryka ostra
oregano
olej sezamowy bądź inny

ok. litra wody
ewentualnie dodatki do kremu (najczęściej krem z cukinii jem z kiełkami lub gryczanym makaronem)

przygotowanie:
1. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Nastawiamy piekarnik na 190 °C
.
2. Cukinie kroimy w okrągłe plasterki i wrzucamy na blaszkę. Czosnek odbieramy i dorzucamy do cukinii. Polewamy olejem i posypujemy sporą porcją curry (ok. 2-3 łyżeczek, tak żeby każdy plasterek dostał swoją porcje c:), szczyptą soli i białego pieprzu, odrobiną oregano i ostrej papryki. Mieszamy dokładnie dłonią, tak aby każdy plasterek pokryty był przyprawami i rozkładamy, żeby plasterki nie leżały na sobie. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy ok 25-30 min.
3. W międzyczasie kroimy cebulę w kostkę i myjemy szczypiorek.
4. Pod koniec pieczenia wlewamy wody do garnka i doprowadzamy do wrzenia. Kiedy cukinia się upiecze wrzucamy ja do wrzącej wody. Dorzucamy cebulę i szczypiorek.
5. Zmniejszamy ogień i co jakiś czas dokładnie blendujemy i mieszany. Odparowujemy nadmiar wody (można zupę pozostawić w wersji bardziej płynnej). Dorzucamy łyżeczkę do dwóch curry. Ewentualnie jeszcze doprawiamy solą i pieprzem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly